Varen, auto's kijken en een uitkijktoren - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu Varen, auto's kijken en een uitkijktoren - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

Varen, auto's kijken en een uitkijktoren

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

24 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Davenport

20 oktober 2016, we gaan op pad richting Winter Park om met een boot te gaan varen, het is het alternatief voor Mount Dora waar de boottocht ca. 2 uur duurt en we ongeveer hetzelfde zien. Als we op de snelweg komen is het feest, het lijkt Nederland wel een megafile en dat houden we tot aan Winter Park, soms rijden en soms stilstaan, 4 rijbanen dik. Na het boottochtje toch naar Mount Dora voor een klein museum te bezoeken waar oude auto’s staan. De collectie wijzigt iedere keer dus je wordt altijd weer verrast wat er staat. Hierna nog wat door het stadje gelopen en terug naar huis. Onderweg komen we langs de Citrus toren en daar gaan we ook nog even naar binnen om van grote hoogte de omgeving te kunnen bekijken. Vroeger stonden rond deze toren 17 miljoen sinaasappelbomen, die zijn er niet meer die hebben moeten wijken voor industrie en woongebieden. Thuis aangekomen gaat de barbecue aan en wordt er een partij vlees geroosterd voor morgen de gehele dag. De smaak is raak en met salades en stokbrood komen wij dit feestmaal wel door. We maken het niet laat omdat de luiken voor onze ogen vanzelf sluiten. Morgen een nieuwe dag .