Daytona een belevenis of toch niet? - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu Daytona een belevenis of toch niet? - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

Daytona een belevenis of toch niet?

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

24 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Davenport

21 oktober 2016, we gaan op pad richting Daytona om naar het circuit en het strand te gaan. Maikel en Tom willen een keer meerijden in een Nascar. Ik zelf heb het dat jaren geleden al eens gedaan en het is een belevenis. En spontaan besluit ik het er ook p te wagen om nog eens gek te doen, je moet door het raam naar binnen klimmen en dan gaat het bloedsnel de baan op. Daarna willen we naar het beroemde strand om met de auto er op te kunnen rijden en ook nog even een duik te nemen in de Atlantische oceaan. Vol goede moed gaan we vroeg weg en aangekomen bij het circuit horen we het geluid van de motoren. De teleurstelling is groot als blijkt dat de firma Porsche USA het circuit heeft afgehuurd om er te racen. Niks geen Nascar en zeker niet meerijden in een Nascar. Je mag niet vloeken maar ik heb wel een keer of wat in mijzelf gezegd iets beginnende met een G.. en kat met een u. Ik begrijp de teleurstelling bij Maikel en Tom en zelf heb ook echt wel de pest er over in. Ik zeg niet het alfabet op maar het is balen als een stekker. Na de rondleiding dan maar naar het strand, gloeiende, gloeiende, gloeiende, we kunnen het strand niet op vanwege hoog water. De orkaan Matthew die 2 weken gelden voorbij kwam laat nog steeds zijn sporen na. Het water staat echt hoog tot zowat aan het huisje waar de man in zit die de kaartjes verkoopt om überhaupt op het strand te komen. Hoeveel pech kan je hebben op 1 dag, omgaan met teleurstellingen is het devies maar hier word je niet vrolijk van. Dan maar via de kust weg terug naar huis via het plaatsje Christmas. Bloedheet zo’n ca. 33 graden en dan sta je oog in oog met een kerststal en kerstboom . Nadat de verbazing plaats heeft gemaakt voor hilariteit op naar het fort Christmas voor een kort bezoek en dan gaan we richting huis. Tom is de BOB en als we nog ca. 7 km moeten rijden komen we weer vast te staan in een file. Veel Amerikanen rijden via de berm (talud) van onze baan naar de baan die wel rijdt. Wij durven het niet aan met de bus omdat we bang zijn dat we vast komen te staan, daarom geduld en rust. Maar we zijn uiteindelijk wel blij als we thuis zijn. Morgen hebben we een rustdag en gaan in de avond naar Kissimmee