Barbecue en hoeden - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu Barbecue en hoeden - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

Barbecue en hoeden

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

29 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Davenport

23 oktober 2016, jullie hebben even geen mails ontvangen omdat de auteur wel inspiratie heeft maar even geen tijd had om jullie de belevenissen te beschrijven. De angst dat de verbinding verbroken was met het moederland is daarom niet gegrond. Vandaag 23 oktober gaan we de ultieme poging ondernemen om een barbecue te gaan kopen voor de huurders van het huis. Geen probleem zou je zeggen in het land waar ze het barbecueën hebben uitgevonden maar de praktijk wijst anders uit. De mooie barbecue is voor ons eigen gebruik en de huurders barbecue moet vooral functioneel en niet duur zijn. Na wat bouwmarkten te hebben bezocht valt de keuze op de barbecue bij Home depot, een soort Praxis maar dan 4 keer een XL uitvoering. Voordat we dat gaan doen wordt eerst een bezoekje gebracht aan de lokale Western kleding zaak. Kijken, kijken en niet kopen gaat het vandaag niet worden. We duiken met 8 Nederlanders in en echte Wild West zaak en van de acht man gaan er zes met een cowboyhoed de zaak uit. Ook Jose en ik kopen zo’n hoed niet van het merk Stetson want die zijn onbeschrijfelijk duur. Het neefje van Stetson doet het ook we staan er gekleurd op en gaan prima gekleed naar de rodeo aankomende vrijdag.
Hierna naar Home depot voor de inmiddels beruchte barbecue, nadat deze betaald is op naar huis waar we vanavond Nasi, Bami en een eitje gaan eten. De barbecue met de koelkast is voor ons, de zwarte barbecue is voor de huurders. De avonden zijn niet lang in Davenport voor ons want de gehele dag buiten in de zon met een temperatuur van zo’n 31 graden Celsius en volop zon is wel afmattend. Morgen een nieuwe dag dan gaan we naar Kennedy Space Center aan de oostkust. Voor nu tot ziens en tot morgen.

• 29 Oktober 2016 - 22:30

Anjo Hendriks:

hallo allemaal

We dachten misschien zijn jullie ook getroffen door de ciber aanval omdat er geen .mail kwam.
    Maar zo te lezen was dat niet het geval,wel weet ik dat het,afzien wordt als jullie dinsdag weer terug komt in Nederland ,geniet nog van de warmte daar.hier heb je zo langzamerhand de winterkleding weer nodig .
    fijne dagen nog .
    groetjes Johan en Anjo

• 30 Oktober 2016 - 09:02

Ria En Willem:

Hallo allemaal,
    We blijven ons verbazen, of ook weer niet. Wat een geweldige dingen maken jullie mee. De hoeden staan super. En José hele mooie jas heb je, staat super en is heerlijk warm zo te zien.
    Weer is hier lekker herfst, zeker mooi als je van dit jaargetijde houdt.
    Geniet nog even daar tijd vliegt om, voor je het weet ben je weer in Nederland.
    Groetjes aan allemaal, Willem en Ria

• 30 Oktober 2016 - 15:31

Cees En Tineke:

Staat je goed hoor die namaak Stetson.