De brandweerman uit Nederland - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu De brandweerman uit Nederland - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

De brandweerman uit Nederland

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

20 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Davenport

19 oktober 2016, we zouden naar Mount Dora gaan maar we hebben allemaal even geen zin er in daarom hangen we vandaag nog even rond en om het huis. Lekker aan het zwembad niets doen. In de loop van de middag gaan Maikel, Tom en ik naar de plaatselijke brandweer kazerne om te kijken of we van dichtbij zo’n imposante brandweerauto kunnen zien. Maikel zit bij de vrijwillige brandweer en heeft ook zijn brandweershirt aangetrokken De kazerne is nog geen 2 km van ons vandaan en bij aankomst bellen we aan en de deur gaat open. Nadat ik heb uitgelegd wat we komen doen worden we hartelijk ontvangen door de aanwezige crew. De crew bestaat uit 4 leden en ze hebben 3 voertuigen. Het leven is altijd keuzes maken en dat geeft de chef ook aan. We mogen alles vragen en we mogen alles zien en als kers op de taart mag Maikel ook nog overal in gaan zitten en luiken opentrekken. Men is heel gastvrij en men vindt het bijzonder dat een Nederlandse collega langs komt. Gedurende het bezoek wordt door Maikel en de lokale brandweerman allerlei informatie uitgewisseld en ervaringen gedeeld, het is ook voor een buitenstaander zoals ik reuze interessant. De eerste 2 leden moeten weg vanwege een oproep en de ambulance rukt uit met de bekende toeters en bellen. Voordat deze 2 mensen weg gaan geef ik hen nog een paar klompjes, ongelofelijke kitsch maar de Amerikanen zijn er gek op. Het wordt tijd om weer naar huis te gaan maar eerst met er nog een foto gemaakt worden van Maikel tussen twee Amerikaanse collega’s voor de ladderwagen. Ook deze 2 leden krijgen klompjes en dat wordt eg gewaardeerd. We zijn altijd welkom is het laatste wat de chef zegt. Na een ferme handdruk op naar huis waar we vanavond Hollandse pot gaan eten, piepers, bloemkool (met een papje) , Broccoli, een bal gehakt en als dessert ijs na. Heerlijk na 5 dagen Amerikaans voer. Beste volgers voor nu tot ziens en de oplettende lezer zal hebben gezien dat ik 18 oktober heb overgeslagen en dat heeft een reden. Na het reizen heb ik de data iets door elkaar gehaald. De verhalen kloppen allemaal maar de data niet. Vanaf vandaag weer wel.

• 21 Oktober 2016 - 12:14

Monique:

Leuk hoor zo n mannen uitje!

• 21 Oktober 2016 - 13:34

Anjo Hendriks:

wat leuk voor jullie mannen,nu de dames nog naar iets speciaals ,leuke foto s wat een hoge wagen is die ene. groetjes uit EDE.

• 22 Oktober 2016 - 19:12

Ing:

Nou, nou mannen dat was wel heel speciaal hè. Wat leuk dat jullie dat gedaan hebben en heel aardig dat ze jullie een rondleiding hebben gegeven.
    Zou ook een heel leuk vrouwenuitje zijn (zonder de mannen natuurlijk). De Amerikaanse brandweermannen worden op handen gedragen door de vrouwen. Dus volgende week de vrouwen erop af, ha, ha.
    Jullie hebben het geweldig daar lees in de mail en nog 10 dagen te gaan!!
    Nog fijne dagen en geniet van het heerlijke weer want hier heeft de herfst toegeslagen.

Groetjes van Ing